Loading...
Lifestyle

5x tips om weer back on track te komen

Tips back on track fitnesswithasmile.jpg

5x tips om weer back on track te komen na de vakantie

Jaa de zomer is nu helaas echt bijna afgelopen. Maar wat was die fijn hè! Wat een heerlijk weer hebben we gehad. Genoten van de vele stranddagen, terrasjes en ijsjes. Mij kan het niet lang genoeg duren zo’n zomer. Maar nu de zomervakantie weer voorbij is, wordt het weer tijd om back on track te komen. Weer in die gezonde, fitte flow komen. Goed eten en lekker sporten. Ik geef je 5 tips die ervoor zorgen dat je zo weer back on track bent.

#tip 1. Set goals (& crush them)

Stel nieuwe doelen voor jezelf. Voor de zomer had je vast een summerbody als doel, maar kom op, je wil er altijd goed uit zien toch. Maak je doelen concreet, zodat je houvast hebt en iets om naar toe te werken. Bedenk dus niet een doel als ‘ik wil fit worden’ of ‘ik wil gezonder eten’, maar maak het echt concreet. Wat houdt gezonder eten voor jou in? Doordeweeks niet snoepen, elke dag minstens 400 gram groenten, iedere dag 2 stuks fruit eten, braaf je supplementen slikken of (als je wat dieper met voeding bezig bent) netjes aan je macro’s (verdeling van voedingsstoffen; eiwitten, vetten, koolhydraten) houden. Schrijf op wat je doelen voor jou inhouden. Note: bovenstaand zijn voorbeelden, doelen zijn persoonlijk en verschillen dus voor iedereen :).

#tip 2. Planning

Aansluitend op bovenstaande doelen, maak je een planning voor jezelf. Want failing to plan is planning to fail. Echt een planning voor je voeding en sport kan een heel groot verschil maken. Mealpreppen kan je bijvoorbeeld heel goed helpen om je eten makkelijk in te plannen, lees in deze blog meer over mealpreppen. Maar vooral ook het inplannen van je sportmomenten is de key tot succes. Wanneer je op vaste momenten in de week sport, wordt het vanzelf een gewoonte en veel makkelijker om je eraan te houden. Kijk hierbij goed wat realistisch en haalbaar voor jou is. Als je nooit sport, plan dan niet ineens 5 trainingen in de week, dan is de kans groot dat dit een te grote verandering is en het niet haalbaar is. Een goed voorbeeld is dat je iedere maandag, woensdag en vrijdag direct uit werk door naar de sportschool gaat. Je zult zien dat je na een aantal weken dit te doen, het als vanzelfsprekend gaat beschouwen en het bij je nieuwe ritme gaat horen. Dat is wat je wilt! Back in het gezonde, fitte ritme.

Tips back on track mealprep - fitnesswithasmile

#tip 3. Boodschappen

Haal gezonde boodschappen in huis 🙂 en minder troep :). Gezonde boodschappen in huis hebben maakt het makkelijker om gezonder te eten. Zorg voor voldoende fruit en (snack)groenten. Voor als je onverwachts trek krijgt, je in plaats van een pak koekjes een gezondere keuze kan maken. En andersom geldt ook: wat je niet in huis hebt, kun je niet opeten ;).

#tip 4. Shoppingtime

Niets is zo motiverend als een nieuw setje sportkleding. En nooit genoeg sportkleding toch? Daar ben ik vast niet de enige in denk ik? Die wil je meteen dragen en showen, dus sleept het je zo naar de sportschool. Als ik een fijn of nieuw setje draag voel ik mezelf zoveel zekerder en lekkerder in m’n vel. Onderschat de power van een goeie outfit niet! Toen ik begon met trainen droeg ik vaak een goedkope legging en een strak hempje. Opzich prima, maar voor je zelfverzekerdheid niet altijd even goed. Een legging van goede stof en highwaist, maakt écht zo’n verschil. Buikje wordt mooi verstopt, als je een squat maakt hoef je niet bang te zijn dat het doorschijnt. Zo voel je je veel zelfverzekerder en op je gemak. Als jullie het leuk vinden kan ik eens een blog schrijven met mijn favoriete sportleggings van het moment? Let me know!

Tips back on track sportkleding-fitnesswithasmile

#tip 5. Zoek een sportmaatje

Zoek een sportmaatje die net zo gemotiveerd of misschien zelfs nóg gemotiveerder dan jij is. Zo kun je elkaar aanmoedigen en meeslepen om te sporten als je even geen zin hebt of een dipje hebt. Als je weet dat iemand op je rekent ben je dubbel zo gemotiveerd om toch te gaan. En natuurlijk wel zo gezellig, kun je na het sporten mooi even bijkletsen.

 

Heb jij moeite met back on track komen? Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt! En heb je zelf nog tips? Laat ze vooral horen in een reactie onder deze blog.

Liefs!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.