Loading...
BreakfastFoodGezonde tussendoortjes

Berry protein smoothiebowl

Berry protein smoothiebowl fitnesswithasmile

Berry protein smoothiebowl

Deze berry protein smoothiebowl eet ik vaak na trainen als een soort van tweede ontbijtje. Het is een heerlijk zomers receptje dat goed vult en echt verrukkelijk smaakt. Ideaal na het sporten als je zin hebt in een meer ijs-/smoothie-achtig iets in plaats van een eiwitshake. Maar kan ook heel goed als ontbijtje met wat granola erover, yumm! Een heerlijk zomers recept. Ik hou ervan.

Het is natuurlijk ook nog eens makkelijk en snel te maken, want je wil natuurlijk niet na je training hangry in de keuken staan ;). Voor de basis heb je in principe maar 3 ingrediënten nodig! En je kunt er mega veel variaties op maken door ander fruit of een andere smaak eiwitpoeder te gebruiken. Heerlijk! En er komen vast en zeker nog andere variaties op dit recept online, maar experimenteer zelf ook lekker zou ik zeggen.

Berry protein smoothiebowl recept:

Ingrediënten:

  • 150 gr diepvries bosvruchten (of ander diepvries fruit)
  • een half glas water (of plantaardige melk)
  • 30 gr aardbei-banaan eiwitpoeder (of een andere smaak) (ik gebruik deze)
  • toppings: ik had deze keer gepofte boekweitkorrels (deze van de AH), maar vers fruit, nootjes, kokos flakes of granola is ook heerlijk.

Bereiding berry protein smoothiebowl:

  1. Maal het bevroren fruit in een blender fijn (zorg wel voor een stevige blender, zeker als je bevroren aardbeien gebruikt, blauwe bessen en frambozen gaan wat makkelijker) tot het heel fijn is.
  2. Voeg het eiwitpoeder en een half glas water (of melk) toe.
  3. Blend het geheel een aantal minuten, zodat de consistentie lekker dik wordt. Door het draaien van de blender wordt het geheel steeds dikker en luchtiger. Als je het nóg luchtiger wilt, voeg dan nog een paar ijsklontjes toe en blend weer een aantal minuten. Ik hou van die dikke fluffy structuur, op die manier krijg je echt een volle bak smoothie die je lekker op kunt lepelen. Ik hou ervan om te eten i.p.v. te drinken ;).

Geniet ervan! Laat me vooral weten wat je ervan vond in een reactie hier of op Instagram! Vind ik super leuk.

Voedingswaarden berry protein smoothiebowl exclusief toppings:
175 kcal
10,5 gr koolhydraten
0,6 gr vet
28 gr eiwit

Berry protein smoothiebowl up-fitnesswithasmile

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.